Lediga jobb som Butikschef i Vansbro

Se lediga jobb som Butikschef i Vansbro. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Vansbro som finns hos arbetsgivaren.

Butikschef till Vansbro

Ansök    Sep 19    Lyko Group AB (publ)    Butikschef
???? Lykos hjärta ligger i Vansbro – och vi letar nu efter en ny stjärna som vill ta rodret i vår otroliga butik på hemmaplan! Brinner du för försäljning samtidigt som du älskar att leda ditt team till att nå sina mål och känna motivation på jobbet? Älskar du dessutom skönhet och att ge dina kunder magisk service och rådgivning? Härligt! Läs då vidare - vi har drömjobbet för dig! Vad du kommer att fokusera på Som butikschef på Lyko är det inte bara resu... Visa mer
???? Lykos hjärta ligger i Vansbro – och vi letar nu efter en ny stjärna som vill ta rodret i vår otroliga butik på hemmaplan! Brinner du för försäljning samtidigt som du älskar att leda ditt team till att nå sina mål och känna motivation på jobbet? Älskar du dessutom skönhet och att ge dina kunder magisk service och rådgivning? Härligt! Läs då vidare - vi har drömjobbet för dig!

Vad du kommer att fokusera på
Som butikschef på Lyko är det inte bara resultat i siffror som räknas. Förvisso arbetar du för att butiken ska nå sina mål och nyckeltal, men vi är otroligt måna om våra fantastiska medarbetare och lägger stor vikt vid att du i rollen som ledare drivs av att ge varje enskild individ möjligheten att ta ansvar och utvecklas!

Som butikschef kommer du utöver detta även arbeta med att:


- Arbeta aktivt med försäljning och vara kundens personliga rådgivare och skönhetsexpert.

- Ansvara för att butiken är rätt bemannad genom att lägga schema och rekrytera nya medarbetare vid behov.

- Ha full koll på våra kampanjer och se till att skyltning såväl som merchandising är spot on.

Vi arbetar enligt “Let´s WOW! The Lyko Way" i mötet med våra kunder, något du också utbildar dina medarbetare i. Här är det extra viktigt att du är en förebild och en sann ambassadör som lever våra värderingar fullt ut. Vi uppmanar nytänkande och är säkra på att du har en hel rad spännande idéer som kan bidra till att förbättra butiken. Vill du bolla idéer så finns vår superhärliga butikschefsgrupp, en plattform där kunniga och drivna butikschefskollegor delar med sig av både erfarenhet, kunskap och idéer.

Kort sagt – butikschefsrollen i Vansbro är något utöver det vanliga. Här leder du ett team på runt tio personer i en av våra största butiker, både till ytan och omsättningsmässigt. En utmaning, absolut – men också en fantastisk möjlighet att göra verklig skillnad!

Vem du är
För att trivas i den här rollen tror vi att du är en engagerad energispridare som brinner för ledarskap och försäljning. Dessutom fullkomligt älskar du allt som rör skönhet och trivs som bäst när du får dela med dig av din kunskap ?

Bakgrund/skills du behöver ha:


- Du är erfaren ledare och har erfarenhet av butiksdrift.
- Meriterande att ha lett en större personalgrupp
- Genuint intresse av att coacha dina medarbetare och finner glädje i att se andra utvecklas.

- Strukturerad och bra på att hantera olika arbetsuppgifter parallellt.

- Prestigelös och jobbar gärna såväl högt som lågt med allt från att planera bemanningen till att hänga upp skyltar i butiken.

- Förmåga att på ett rakt och tydligt sätt kommunicera ditt budskap.

- Van vid att arbeta mot uppsatta mål och bekväm med att regelbundet följa upp dessa tillsammans med dina medarbetare.


Dessutom är det ett plus i kanten om du tidigare har:



- Kunskap om detaljhandelsavtalet och/eller frisörsavtalet.

- Byggt kampanjer eller har visual merchandiser erfarenhet.

Övrig information
Tillträde: 1 december 2025
Anställningsgrad: heltid.
Anställningsform: en tillsvidaretjänst med sex månaders provanställning
Lön: Fast månadslön + bonus. Vi har kollektivavtal med Handelsanställdas Förbund

Därför kommer du trivas på Lyko Lyko är en energifylld och varm arbetsplats som har utsetts till en av Sveriges bästa arbetsgivare. Vill du läsa mer om hur det är att arbeta på Lyko? – besök våra karriärsidor.
Ansök snabbt och enkelt utan CV eller personligt brev! På Lyko tror vi att vem du är och vad du har för förmågor är viktigare än din tidigare erfarenhet. Därför har vi skrotat kravet på CV och personligt brev och använder oss i stället av urvalsfrågor och tester när vi rekryterar. Vi hoppas att det ger dig en bättre möjlighet att visa vad du går för inom de områden som är viktiga för oss och vet att det även ger objektivare, schystare och mer rättvisa rekryteringar! ?

Så vad väntar du på?! Om det här låter som rätt utmaning för dig, ansök redan idag men senast 5 oktober 2025. Vid frågor om tjänsten kontakta vår regionschef Jonas Wennberg på [email protected]. Urval sker löpande!

Psst! Eftersom vi inte vill att några personuppgifter ska riskera att hamna på vift så tar vi inte emot ansökningar via mail utan ansöker gör du enkelt genom att klicka dig vidare nedan. Lycka till!

Lyko är en hårvård- och skönhetspecialist med ambition att förändra branschen. Visa mindre

Butikschef till Bolist Handelsgruppen i Vansbro

Om oss Handelsgruppen Bygg & Järn är hjärtat i en gemenskap som sträcker sig över sju orter. Du hittar oss i Ekshärad, Hällefors, Leksand, Vansbro, Malung, Sälen och Idre. Med en omsättning på ca 300 miljoner kronor och med ca 60 medarbetare är vi stolta över att vara en del av Sveriges största bygg- och järnhandelskedja, Bolist. Är du en driven och affärsinriktad ledare med en passion för byggbranschen? Vill du ha en nyckelroll där du får möjlighet att f... Visa mer
Om oss
Handelsgruppen Bygg & Järn är hjärtat i en gemenskap som sträcker sig över sju orter. Du hittar oss i Ekshärad, Hällefors, Leksand, Vansbro, Malung, Sälen och Idre. Med en omsättning på ca 300 miljoner kronor och med ca 60 medarbetare är vi stolta över att vara en del av Sveriges största bygg- och järnhandelskedja, Bolist.

Är du en driven och affärsinriktad ledare med en passion för byggbranschen? Vill du ha en nyckelroll där du får möjlighet att forma och utveckla en framgångsrik bygghandel? Vi söker nu en dynamisk butikschef som kan kombinera säljorientering med coachande ledarskap för att leda vårt team framåt!

Dina arbetsuppgifter
Som butikschef till vår butik i Vansbro blir dina övergripande arbetsuppgifter att ansvara för butikens dagliga drift där du leder och fördelar arbetet mot de förväntade försäljnings- och lönsamhetsmål som finns inom organisationen. Tillsammans med ditt team leder du utvecklingen av butiken och strävar ständigt efter förbättringar och ser potential i nya affärer. Du har personalansvar för ett team av 6 medarbetare och ingår i ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD.

Utöver detta är du operativ i arbetet i butiken, har ett administrativt ansvar gällande ekonomi, personal, affärssystem och struktur för butikens rutiner.

Din profil
Vi söker en affärsinriktad och säljorienterad ledare som brinner för att driva tillväxt och utveckling. Som coachande ledare har du en unik förmåga att inspirera och motivera ditt team, samtidigt som du aktivt följer upp deras prestationer för att säkerställa att ni når era mål. Din utvecklingsorienterade inställning innebär att du ständigt strävar efter förbättring och är beredd att implementera nya strategier och metoder för att optimera resultat.

För att lyckas i rollen har du tidigare erfarenhet av ledarskap och försäljning. Meriterande är branschkunskap, antingen förvärvad genom tidigare arbete på en bygghandel eller genom att ha arbetat som exempelvis snickare. Förståelsen för de produkter och tjänster vi erbjuder möjliggör att du kan ge expertvägledning till både kunder och kollegor. Du har erfarenhet av att jobba med affärssystem.

Ansökan
Vi söker en affärsinriktad och säljorienterad ledare som brinner för att driva tillväxt och utveckling. Som coachande ledare har du en unik förmåga att inspirera och motivera ditt team, samtidigt som du aktivt följer upp deras prestationer för att säkerställa att ni når era mål. Din utvecklingsorienterade inställning innebär att du ständigt strävar efter förbättring och är beredd att implementera nya strategier och metoder för att optimera resultat.

För att lyckas i rollen har du tidigare erfarenhet av ledarskap och försäljning. Meriterande är branschkunskap, antingen förvärvad genom tidigare arbete på en bygghandel eller genom att ha arbetat som exempelvis snickare. Förståelsen för de produkter och tjänster vi erbjuder möjliggör att du kan ge expertvägledning till både kunder och kollegor. Du har erfarenhet av att jobba med affärssystem. Visa mindre

Säljchef till OKQ8 Vansbro, heltid

Ansök    Okt 30    OK-Q8 AB    Butikschef
Brinner du för försäljning, ledarskap och vill axla totalansvaret för att driva en OKQ8-station? Vi söker nu en engagerad Säljchef till OKQ8 Vansbro. I denna roll ansvarar du, tillsammans med ditt team för kundmötet och säkerställer att butiken uppfyller och överträffar kundernas förväntningar. Arbetsuppgifterna innefattar allt från budget- och resultatansvar, kassa- och butiksarbete, till att motivera, coacha och leda personalen med fullständigt persona... Visa mer
Brinner du för försäljning, ledarskap och vill axla totalansvaret för att driva en OKQ8-station?

Vi söker nu en engagerad Säljchef till OKQ8 Vansbro.

I denna roll ansvarar du, tillsammans med ditt team för kundmötet och säkerställer att butiken uppfyller och överträffar kundernas förväntningar. Arbetsuppgifterna innefattar allt från budget- och resultatansvar, kassa- och butiksarbete, till att motivera, coacha och leda personalen med fullständigt personalansvar.

På stationen finns en, eller i vissa fall flera biträdande Säljchefer som fungerar som ditt stöd, samt Butikssäljare som sköter den dagliga driften. Som Säljchef rapporterar du till Försäljningschef som har ansvar för ett antal stationer i ett distrikt.
Vi söker

Dig som har drivet att leda och motivera personal i ett bolag där mycket händer och utvecklingen går snabbt. Du brinner för försäljning, har ett affärsmässigt tänk samt förmåga att leda verksamheten mot uppsatta mål. Utöver det är du en positiv person som gillar att träffa nya människor. Du tycker om att arbeta i högt tempo och tar helhetsansvaret för stationen och för att ni i ert team tillsammans löser det arbetsdagen har att bjuda på.

B-Körkort och arbetslivserfarenhet av att leda personal inom försäljning eller service är ett krav.

Vi erbjuder

OKQ8 erbjuder en spännande arbetsplats, med rolig atmosfär och härliga kollegor. Här arbetar människor i alla åldrar med olika bakgrund. Vi tror på utveckling på alla nivåer, du driver ständiga förbättringar tillsammans med ditt team på stationen och tillsammans med dina Säljchefskollegor i distriktet. Vidare öppnar Säljchefsrollen möjlighet till ytterligare karriärutveckling och vi har många medarbetare inom OKQ8 som är bevis på detta.

Denna tjänst är en tillsvidareanställning. Som Säljchef jobbar du 40 h/veckan måndag till fredag. Stationen har öppet vardagar mellan klockan 06:00 - 22:00 och helger mellan klockan 08:00 - 22:00.

Kan du göra oss ännu bättre? Sök då tjänsten redan idag!

Då det är avgörande för oss att du, precis som vi, brinner för service, kommer du efter ansökan få tillsänt ett servicestest som är anpassat för tjänsten, som vi önskar att du genomför som en del i vår rekryteringsprocess.

OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald.

Hela samhället ställer om mot en fossilfri framtid. Vi vill leda utvecklingen i branschen genom att driva förändring och arbetar aktivt för att minska vårt eget klimatavtryck, såväl som att hjälpa våra kunder att göra bättre och mer hållbara val utifrån sina förutsättningar. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Välkommen att följa med på vår resa!


- Varierande arbete som gör skillnad - Varje dag på din station bjuder på omväxlande arbetsuppgifter och erfarenheter. Du är inte bara proffs på service och en problemlösare, du förbereder och serverar mat och hjälper till med enklare bilvård vilket ger dig en bredd av kompetenser. Under arbetsdagarna varvas högt tempo med lugnare stunder.
- Spännande möten med människor - Jobbet på station är socialt och du träffar nya människor varje dag. Och genom vänlig service och professionell attityd gör du stor skillnad för våra kunders upplevelse av OKQ8.
- Team som skapar framgång - Du leder och engagerar ditt kompetenta team som möter våra kunder varje dag. Med hög arbetsmoral som innebär att vara proaktiv, hugga i där det behövs och göra det lilla extra skapar ni gemensamt stationens framgång – och har roligt under tiden. Hos oss är det inte ovanligt att medarbetare blir vänner för livet.
- Utveckling och karriär - När vi anställer medarbetare investerar vi även i dig som person. Din bakgrund är inte det viktigaste – däremot din inställning och vilja att göra ett bra arbete. För dig som vill ta ytterligare ett steg i karriären erbjuder vi fina möjligheter. Genom arbetets alla utmaningar utvecklas du inte bara i ditt arbete – utan även som människa. Visa mindre

Bilprovningen söker stationschef till Mora/Vansbro

Ansök    Jun 27    Svensk Autorekrytering AB    Butikschef
Arbetsbeskrivning Vi är inne i en spännande förändringsresa där vi expanderar vilket ställer ännu större fokus på kund och optimering av försäljningen på stationerna. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Stationschef är därför att leda och utveckla arbetet på stationen som är en del av Bilprovningens nationella stationsnät. Du är även ytterst ansvarig för att säkerställa att medarbetarna utvecklas och att kunderna är nöjda. Du når Stationernas mål genom a... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi är inne i en spännande förändringsresa där vi expanderar vilket ställer ännu större fokus på kund och optimering av försäljningen på stationerna. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Stationschef är därför att leda och utveckla arbetet på stationen som är en del av Bilprovningens nationella stationsnät. Du är även ytterst ansvarig för att säkerställa att medarbetarna utvecklas och att kunderna är nöjda. Du når Stationernas mål genom att motivera dina medarbetare både genom ledarskap och genom att vara en förebild då en del av ditt arbete innebär att arbeta operativt tillsammans med besiktningsteknikerna.


Rollen innefattar ansvar såsom:
• Kvalitets- och lönsamhetsansvar
• Ansvara för stationens kundresa och kundmöte
• Personalansvar för stationen medarbetare
• Effektivisera produktions- och personalplanering
• Operativt arbete i verksamheten


Vi erbjuder en nyckelroll i ett kollektivavtalsanslutet företag där du får ta mycket ansvar och utvecklas i din yrkesroll. Brinner du för att leda och utveckla en verksamhet där du får såväl stöttning som frihet under ansvar är detta rätt roll för dig!



Din Profil
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av att leda personal och arbeta med coachning av medarbetare i syfte att uppnå stationernas mål. Har du erfarenhet från bilbranschen är det meriterande, men inte ett krav. Vi ser dock att du har minst har ett bilintresse och grundläggande kunskaper om personbil. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och vi söker dig med ett stort driv och vilja att utvecklas. För att lyckas i tjänsten ska bör du ha en administrativ förmåga samt struktur i arbetet. Som ledare är du närvarande och en stark teambuiler samt leder genom att vara en god förebild. För att söka tjänsten måste du ha B-körkort, övriga körkortsbehörigheter är starkt meriterande.



Om företaget
Vi är Sveriges ledande kedja inom fordonsbesiktning. Vår verksamhet bidrar till färre trafikolyckor och att liv räddas. Genom att upptäcka fel bidrar vi även till att minska trafikens påverkan på miljön. Verksamheten kännetecknas av ansvar, oberoende och kvalitet. Dessutom vill vi vara branschens mest attraktiva arbetsgivare.
Med över 100 stationer och 550 medarbetare är Bilprovningen Sveriges ledande aktör för besiktning av motordrivna fordon. Bilprovningen är ackrediterat för att utföra fordonsbesiktningar i hela Sverige och har stationer från Skurup till Gällivare. Företagets målsättning är att långsiktigt bidra till det svenska samhället genom ett hållbart och ansvarsfullt agerande. Under 2019 genomförde företaget 1,4 miljoner kontrollbesiktningar och omsatte 647 MSEK.



Kontaktuppgifter
I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Fredrica Eurén på mejl [email protected] eller telefon 070 622 65 30. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Visa mindre

Bilprovningen söker stationschef till Mora/Vansbro

Ansök    Sep 5    Svensk Autorekrytering AB    Butikschef
Arbetsbeskrivning Vi är inne i en spännande förändringsresa där vi expanderar vilket ställer ännu större fokus på kund och optimering av försäljningen på stationerna. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Stationschef är därför att leda och utveckla arbetet på stationen som är en del av Bilprovningens nationella stationsnät. Du är även ytterst ansvarig för att säkerställa att medarbetarna utvecklas och att kunderna är nöjda. Du når Stationernas mål genom a... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi är inne i en spännande förändringsresa där vi expanderar vilket ställer ännu större fokus på kund och optimering av försäljningen på stationerna. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Stationschef är därför att leda och utveckla arbetet på stationen som är en del av Bilprovningens nationella stationsnät. Du är även ytterst ansvarig för att säkerställa att medarbetarna utvecklas och att kunderna är nöjda. Du når Stationernas mål genom att motivera dina medarbetare både genom ledarskap och genom att vara en förebild då en del av ditt arbete innebär att arbeta operativt tillsammans med besiktningsteknikerna.


Rollen innefattar ansvar såsom:
• Kvalitets- och lönsamhetsansvar
• Ansvara för stationens kundresa och kundmöte
• Personalansvar för stationen medarbetare
• Effektivisera produktions- och personalplanering
• Operativt arbete i verksamheten


Vi erbjuder en nyckelroll i ett kollektivavtalsanslutet företag där du får ta mycket ansvar och utvecklas i din yrkesroll. Brinner du för att leda och utveckla en verksamhet där du får såväl stöttning som frihet under ansvar är detta rätt roll för dig!



Din Profil
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av att leda personal och arbeta med coachning av medarbetare i syfte att uppnå stationernas mål. Har du erfarenhet från bilbranschen är det meriterande, men inte ett krav. Vi ser dock att du har minst har ett bilintresse och grundläggande kunskaper om personbil. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och vi söker dig med ett stort driv och vilja att utvecklas. För att lyckas i tjänsten ska bör du ha en administrativ förmåga samt struktur i arbetet. Som ledare är du närvarande och en stark teambuiler samt leder genom att vara en god förebild. För att söka tjänsten måste du ha B-körkort, övriga körkortsbehörigheter är starkt meriterande.



Om företaget
Vi är Sveriges ledande kedja inom fordonsbesiktning. Vår verksamhet bidrar till färre trafikolyckor och att liv räddas. Genom att upptäcka fel bidrar vi även till att minska trafikens påverkan på miljön. Verksamheten kännetecknas av ansvar, oberoende och kvalitet. Dessutom vill vi vara branschens mest attraktiva arbetsgivare.
Med över 100 stationer och 550 medarbetare är Bilprovningen Sveriges ledande aktör för besiktning av motordrivna fordon. Bilprovningen är ackrediterat för att utföra fordonsbesiktningar i hela Sverige och har stationer från Skurup till Gällivare. Företagets målsättning är att långsiktigt bidra till det svenska samhället genom ett hållbart och ansvarsfullt agerande. Under 2019 genomförde företaget 1,4 miljoner kontrollbesiktningar och omsatte 647 MSEK.



Kontaktuppgifter
I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Fredrica Eurén på mejl [email protected] eller telefon 070 622 65 30. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Visa mindre

Affärsdriven butikschef / franchisetagare till Granngården i Dala - järna

Ansök    Apr 4    Granngården AB    Butikschef
Granngården är en del av Sveriges historia sedan 1880. Vi är födda på landet och är rotade i det svenska jordbrukssamhället. I över hundra år har vi varit en knutpunkt för svenska bönder. Genom vårt arv har vi en stor kunskap i frågor som rör odling, djur och natur. Vi vill med våra 111 butiker runt om i Sverige och med vår e-handel inspirera och underlätta för dig som vill leva ett Jordnära liv. Granngården tillhör Felleskjopet, en nordisk koncern beläge... Visa mer
Granngården är en del av Sveriges historia sedan 1880. Vi är födda på landet och är rotade i det svenska jordbrukssamhället. I över hundra år har vi varit en knutpunkt för svenska bönder. Genom vårt arv har vi en stor kunskap i frågor som rör odling, djur och natur. Vi vill med våra 111 butiker runt om i Sverige och med vår e-handel inspirera och underlätta för dig som vill leva ett Jordnära liv.

Granngården tillhör Felleskjopet, en nordisk koncern belägen i Lilleström, Norge. Granngårdens huvudkontor, även kallat servicekontor, är placerat i Malmö nära Beijers park. Granngården har cirka 800 anställda i hela Sverige, varav ca 70 medarbetare på servicekontoret. Omsättningen är cirka 2 miljarder kronor per år.

Nu söker vi efter en affärsdriven, engagerad och relationskapande butikschef med passion för vårt jordnära produktsortiment med en
framtida inriktning att bli franchisetagare  till vår butik i Dala-järna! Välkommen in med din ansökan om det känns som något för Dig!

Uppdraget inom Granngården:  

Som butikschef på Granngården är dina främsta uppgifter att leda, planera, samordna och utveckla verksamheten i våra butiker. Detta gör du genom:

att arbeta i butiken i nära samarbete med medarbetare
att ha fullt personal- och resultatansvar för butiken
ha ansvar för att nå uppsatta resultatmål
ha ansvar för att butiken är attraktiv för våra kunder
att se till och ansvara för att våra kunder är nöjda
att arbeta med utveckling av dina medarbetare  
Som franchisetagare i Granngården kommer du att driva butiken som ett eget företag med Granngårdens sortiment, varumärke och organisation som stöd.

 

Kvalifikationer:

För att lyckas i rollen som butikschef bör du ha:

arbetat i butik tidigare  
3-4 års erfarenhet av ledande befattning
erfarenhet av att driva en affärsverksamhet
god kännedom av försäljning, ekonomi och marknadsföring
erfarenhet av att jobba mot mål och resultat
Ekonomisk möjlighet att framöver starta ett eget företag
Dina viktigaste personliga egenskaper är att du är en god ledare och entreprenör. Du har förmåga att entusiasmera och utveckla dina medarbetare. Kreativitet, service- och målinriktning är andra viktiga egenskaper som vi värdesätter.

Utöver ovanstående personliga egenskaper lägger vi stor vikt vid att Du som anställd kan identifiera Dig med och agera efter vår kultur som är:

Jordnära
Engagerade
Kundfokuserade
Vinnare
V i erbjuder: Ett varierande arbete i en trivsam miljö där du får friheten att utveckla dina butiker, dig själv och din personal inom vårt koncept.

Omfattning: Heltid, vi tillämpar alltid provanställning.

Start: Tillträde snarast möjligt, enligt överenskommelse.

Information och ansökan: Har du frågor kring tjänsten kontaktar du regionchef Sandra Schagerström på [email protected] . Inga ansökningar skickas direkt till e-post utan sker genom länken nedan.

Välkommen med din ansökan via länken nedan. Vi kommer att arbeta löpande med urvalsprocessen. Sista ansökningsdagen är den 21a april 2019.

 

För mer information om Granngården och hur det är att jobba hos oss:

https://granngarden.se/jobba-hos-oss Visa mindre

Säljchef till OKQ8 Vansbro, heltid

Ansök    Sep 27    OK-Q8 AB    Butikschef
Vår bransch är en av de främsta orsakerna till klimatförändringarna och om vi ska finnas kvar om tio år behöver vår affär förändras i grunden. Vi förstår det och omställningen till fossilfrihet har börjat. Vi vill leda den transformationen och hjälpa våra kunder att, utifrån sina förutsättningar, minska sina klimatavtryck. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Följ med på vår resa mot en fossilfri framtid! Är du redo att driva en ... Visa mer
Vår bransch är en av de främsta orsakerna till klimatförändringarna och om vi ska finnas kvar om tio år behöver vår affär förändras i grunden. Vi förstår det och omställningen till fossilfrihet har börjat. Vi vill leda den transformationen och hjälpa våra kunder att, utifrån sina förutsättningar, minska sina klimatavtryck. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Följ med på vår resa mot en fossilfri framtid!

Är du redo att driva en OKQ8-station? Vi söker nu en engagerad Säljchef till OKQ8 Vansbro.

I denna roll ansvarar du för kundmötet i butiken och säkerställer att butiken uppfyller och överträffar kundernas förväntningar. Arbetsuppgifterna innefattar allt från budget- och resultatansvar, kassa- och butiksarbete, till att motivera, coacha och leda personalen med fullständigt personalansvar.

Som Säljchef rapporterar du Försäljningschef som har ett ansvar på ca 12 stationer i området. På stationen finns en, eller i vissa fall flera biträdande Säljchefer som fungerar som ditt stöd, samt Butikssäljare som sköter den dagliga driften.
Vi söker

Dig som har drivet att leda och motivera personal i ett bolag som är i en spännande utvecklingsfas. Du brinner för försäljning, har ett affärsmässigt tänk samt förmåga att leda verksamheten mot uppsatta mål. Utöver det är du en positiv person som gillar att träffa nya människor. Du tycker om att arbeta i högt tempo och du tar ansvar för att ni i ert team tillsammans löser det arbetsdagen har att bjuda på. B-Körkort och arbetslivserfarenhet av att leda personal inom försäljning eller service är ett krav.

Vi erbjuder

OKQ8 erbjuder en spännande arbetsplats, med rolig atmosfär och härliga kollegor. Här arbetar människor i alla åldrar med olika bakgrund. Vi tror på utveckling av oss själva och erbjuder därför alla våra medarbetare goda möjligheter till utveckling - denna tjänst är ett tecken på just detta, så ta chansen att utvecklas tillsammans med oss.

Denna tjänst är en tillsvidareanställning på 40 timmar per vecka. Stationen har öppet vardagar mellan klockan 06:00 - 22:00 och helger mellan klockan 08:00 - 22:00.

Kan du göra oss ännu bättre? Sök då tjänsten redan idag!

OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald.

Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och en förutsättning för att vi ska nå framgång som företag. Här kan du ta del av vad vi erbjuder som arbetsgivare, både för att attrahera och behålla medarbetare.

- Varierande arbete som gör skillnad - Varje dag på din station bjuder på omväxlande arbetsuppgifter och erfarenheter. Du är inte bara proffs på service och en problemlösare, du förbereder och serverar mat och hjälper till med enklare bilvård vilket ger dig en bredd av kompetenser. Under arbetsdagarna varvas högt tempo med lugnare stunder. Och som medarbetare på OKQ8 gör du skillnad på riktigt för vår framtid. Det hållbarhetsfokus som genomsyrar vår verksamhet leder till att både vårt och våra kunders klimatavtryck minskar för att bli noll år 2045.
- Spännande möten med människor - Jobbet på station är socialt och du träffar nya människor varje dag. Genom dina mångsidiga kunskaper inom våra produkter och tjänster underlättar du kundernas vardag i stort som smått. Och genom vänlig service och professionell attityd gör du stor skillnad för deras upplevelse av OKQ8.
- Team som skapar framgång - På en OKQ8-station är du inte ensam. Du leder och engagerar ditt kompetenta team som möter våra kunder varje dag. Med hög arbetsmoral som innebär att vara proaktiv, hugga i där det behövs och göra det lilla extra skapar ni gemensamt stationens framgång – och har roligt under tiden. Hos oss är det inte ovanligt att medarbetare blir vänner för livet.
- Utveckling och karriär - När vi anställer medarbetare investerar vi även i dig som person. Din bakgrund är inte det viktigaste – däremot din inställning och vilja att göra ett bra arbete. För dig som vill ta ytterligare ett steg i karriären erbjuder vi fina möjligheter. Att jobba hos oss innebär också att du kan söka tjänster hos OKQ8 i hela Sverige. Genom arbetets alla utmaningar utvecklas du inte bara i ditt arbete – utan även som människa. Visa mindre

Affärsdriven och engagerad butikschef till Granngården i Dala - järna

Ansök    Mar 25    Granngården AB    Butikschef
Granngården är en del av Sveriges historia sedan 1880. Vi är födda på landet och är rotade i det svenska jordbrukssamhället. I över hundra år har vi varit en knutpunkt för svenska bönder. Genom vårt arv har vi en stor kunskap i frågor som rör odling, djur och natur. Vi vill med våra 111 butiker runt om i Sverige och med vår e-handel inspirera och underlätta för dig som vill leva ett Jordnära liv. Granngården tillhör Felleskjopet, en nordisk koncern beläge... Visa mer
Granngården är en del av Sveriges historia sedan 1880. Vi är födda på landet och är rotade i det svenska jordbrukssamhället. I över hundra år har vi varit en knutpunkt för svenska bönder. Genom vårt arv har vi en stor kunskap i frågor som rör odling, djur och natur. Vi vill med våra 111 butiker runt om i Sverige och med vår e-handel inspirera och underlätta för dig som vill leva ett Jordnära liv.

Granngården tillhör Felleskjopet, en nordisk koncern belägen i Lilleström, Norge. Granngårdens huvudkontor, även kallat servicekontor, är placerat i Malmö nära Beijers park. Granngården har cirka 800 anställda i hela Sverige, varav ca 70 medarbetare på servicekontoret. Omsättningen är cirka 2 miljarder kronor per år.

Nu söker vi efter en affärsdriven, engagerad och relationskapande butikschef med passion för vårt jordnära produktsortiment till vår butik i Dala-järna! Välkommen in med din ansökan om det känns som något för Dig!

Uppdraget inom Granngården:  

Som butikschef på Granngården är dina främsta uppgifter att leda, planera, samordna och utveckla verksamheten i våra butiker. Detta gör du genom:

att arbeta i butiken i nära samarbete med medarbetare
att ha fullt personal- och resultatansvar för butiken
ha ansvar för att nå uppsatta resultatmål
ha ansvar för att butiken är attraktiv för våra kunder
att se till och ansvara för att våra kunder är nöjda
att arbeta med utveckling av dina medarbetare  
Kvalifikationer:

För att lyckas i rollen som butikschef bör du ha:

arbetat i butik tidigare  
3-4 års erfarenhet av ledande befattning
erfarenhet av att driva en affärsverksamhet
god kännedom av försäljning, ekonomi och marknadsföring
erfarenhet av att jobba mot mål och resultat
Dina viktigaste personliga egenskaper är att du är en god ledare och entreprenör. Du har förmåga att entusiasmera och utveckla dina medarbetare. Kreativitet, service- och målinriktning är andra viktiga egenskaper som vi värdesätter.

Utöver ovanstående personliga egenskaper lägger vi stor vikt vid att Du som anställd kan identifiera Dig med och agera efter vår kultur som är:

Jordnära
Engagerade
Kundfokuserade
Vinnare
V i erbjuder: Ett varierande arbete i en trivsam miljö där du får friheten att utveckla dina butiker, dig själv och din personal inom vårt koncept.

Omfattning: Heltid, vi tillämpar alltid provanställning.

Start: Tillträde snarast möjligt, enligt överenskommelse.

Information och ansökan: Har du frågor kring tjänsten kontaktar du regionchef Sandra Schagerström på [email protected] . Inga ansökningar skickas direkt till e-post utan sker genom länken nedan.

Välkommen med din ansökan via länken nedan. Vi kommer att arbeta löpande med urvalsprocessen. Sista ansökningsdagen är den 21a april 2019.

 

För mer information om Granngården och hur det är att jobba hos oss:

https://granngarden.se/jobba-hos-oss Visa mindre